רוטמן: "את האכיפה הבררנית צריך לעצור"

מהדורת הבוקר No Comments on רוטמן: "את האכיפה הבררנית צריך לעצור"

ח"כ שמחה רוטמן במהדורת הבוקר: "הם חושבים שאם חלילה תתן לדמוקרטיה לעבוד יתקבלו החלטות שלא לרוחם. הם מעוניינים בדיקטטורה של קבוצה קטנה; מי שקורא לזה קץ הדמוקרטיה מוכיח שמה מעניין אותו זה רק להפיל את הממשלה"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), מבהיר בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), כי אין מתחים פנימיים בקואליציה סביב הרפורמה המשפטית וכי ההחלטות מתקבלות בפורום ראשי המפלגות.

בפתח השיחה הוא התייחס לדיון שצפוי להתקיים היום בוועדה בעילת הסבירות: "עילת הסבירות זה המבחן של האופוזיציה ושל הציבור המוחה. הם עמדו אתמול במבחן הזה ולא נכנעו לתעמולת הפייק. מדובר בדבר שהוא קונצנזוס. מי שקורא לזה קץ הדמוקרטיה מוכיח שמה מעניין אותו זה רק להפיל את הממשלה".

לדבריו: "עילת הסבירות היא סוג של ג'וקר שבאמצעותו בית המשפט יכול להפוך כל החלטה של כל גורם בשירות הציבורי. מה שהציע השופט סולברג בעבר והציעו גם סער ולפיד, בואו נצמצם אותה בנוגע לנבחרי ציבור כי זה מעורר בעיה דמוקרטית. מי בעל הסמכות ומי בעל האחריות? מי שבוחן האם נבחרי הציבור פועלים בסבירות – זה הציבור".

על המוחים: "הם חושבים שאם חלילה תתן לדמוקרטיה לעבוד יתקבלו החלטות שלא לרוחם. הם מעוניינים בדיקטטורה של קבוצה קטנה. אדם שאומר לי אני יותר סומך על שופט מאשר על נבחר ציבור פלוני, אולי אתה צודק אבל אתה פשוט לא מאמין בדמוקרטיה".

רוטמן טען כי "כל זמן שמערכת המשפט תספק להם את הסחורה הם יאתרגו אותה ובשניה שבית המשפט יתן החלטה שהם לא אוהבים אנחנו נראה אותם מתהפכים על בית המשפט. כבר ראינו את זה".

על ההתנהלות הפנימית בקואליציה: "אף גורם לא מפעיל עלי לחץ. מתקבלות החלטות בפורום ראשי הסיעות. יש מנגנונים דמוקרטיים לקבל החלטות. כל הסיפורים על מתחים זה פייק מוחלט".

על השאלה האם החוק יאפשר לדרעי לחזור לממשלה: "אין קשר בין ביטול עילת הסבירות לחזרתו האפשרית של דרעי לממשלה. יש חוק אחר שקשור לעניין הזה שבינתיים לא מקודם".

רוטמן תקף את מדיניות מערכות אכיפת החוק: "זו לא תיאוריה אלא מציאות שהייתה בהתנתקות. המשטרה הייתה יודעת להפעיל הרבה יותר אמצעים כדי למנוע הפרה של הסדר הציבורי ופה במקרה הזה לא עושים את זה ואת האכיפה הבררנית הזו צריכים לעצור".



0 תגובות